vrijdag 19 maart 2010

Nog 80 dagen.....(Ljouwert Marathon)

Al een tijdje is het rustig hier op mijn blog. In het weekend van 7 maart heb ik mijn laatste blogje geschreven. Hoog tijd om weer eens in de pen te klimmen en weer eens mijn bevindingen/trainingen en belevenissen te publiceren. Nog steeds ben ik niet zeker of ik de marathon van Leeuwarden ga lopen, alhoewel mijn titel hier anders doet vermoeden J. Toch train ik er lustig op los al was het maar om een bepaald doel voor ogen te hebben. Afgelopen 12 dagen heb ik weer keurig de scheurkalender gevolgd en mijn trainingen trouw afgewerkt. Soms ging het wat moeizaam omdat ook ik niet altijd zin heb in een training na het geven van een training. Ten eerste heb je al 1 ½ uur buiten omgesjouwd en anderen aan het werk gezet. Daarna nog gezellig met de club een bak koffie drinken en daarna nog zelf een uur lang op pad. Het is dan meestal al 21:30 uur eer ik zelf aan mijn training beginnen kan.
Afgelopen dinsdag kon ik zelfs na de training niet meer lopen en moest ik noodgedwongen op de loopband mijn training afwerken. Gelukkig heb ik een loopband en hangt er voor die loopband een TV en was er Champions League voetbal voor dus heel erg was het niet. Maar er gaat toch niets boven trainen in de buitenlucht.

Al met al ben ik tot nu toe best tevreden met de resultaten.

Woensdag nog gestart met de cursus hardlopen voor beginners. We hebben een prachtige groep van 18 deelnemers. Ik heb lekker veel meegelopen dus mijn eigen training van het schema heb ik achterwege gelaten omdat ik voldoende gelopen heb.

Morgen naar de Dokkum Bonifatiusloop om daar even te rennen. Al weet ik op dit moment nog niet wat ik ga doen. Misschien een 5 km op hoog tempo. Ik kan natuurlijk ook een 10 km op wedstrijdtempo marathon gaan lopen. Dat zou dan in 56:40 minuten moeten. Tenminste als ik de marathon in 3:59:00 wil lopen wat een tempo van 10.59 km/u betekend.

Waarschijnlijk moet ik de beslissing nog nemen op het moment dat ik het inschrijfformulier in moet vullen. Dus we zien wel hoe ik me voel, hoe het weer is etcetera.

In ieder geval heb ik in de voorbereiding tot nu toe gelopen 84,01 km (van afgelopen 12 dagen) + 85,89 km = TOTAAL GENERAAL tot nu toe 169,90 km (in de eerste 20 dagen)

Binnenkort maar weer eens een verslagje schrijven.

Geen opmerkingen: