maandag 6 oktober 2008

Regen, regen, regen......

Na een paar drukke weken begint het nu weer wat rustiger te worden. Dus heb ik ook meer tijd om mijn schema voor de berenloop te volbrengen. Afgelopen week is er enorm veel regen gevallen met als hoogtepunt gister (5 oktober). Mijn bedoeling was om 's ochtends de 125 minuten duurloop te gaan doen maar het regende verschrikkelijk hard en daarnaast stond er ook nog een behoorlijke wind. Ik heb op internet dus maar even gekeken wat de voorspellingen waren. Die beloofde niet veel goeds. Maar in ieder geval zou het 's avonds minder hard waaien. Dan maar de training opgeschoven naar de avond. Na het voetbal ben ik om 20 uur de deur uitgelopen en heb ik me in beweging gezet om 125 minuten te gaan hardlopen. Hierbij mocht mijn hartslag niet boven de 160 uitkomen. Dus ben ik lekker gaan lopen en na een half uur werd het zowaar droog. Ik heb heerlijk gelopen en ben maar wat in de buurt van Burgum gebleven zodat ik altijd weer naar huis kon want het was al weer even geleden dat ik meer dan 1 1/2 uur achter elkaar gelopen had. Maar met dit tempo en deze hartslag was het prima te doen. Ik moet eerlijk zeggen dat het zelfs heerlijk ging. De route die ik heb gelopen is hier te zien. Zoals je ziet heb ik bijna 20 km gelopen en dat met 2 plaspauzes. Want de regen heeft toch wel een negatieve invloed op de blaas. Maar ik heb steeds keurig in de hartslagzone 150 - 158 gelopen. Daarbij een gemiddelde snelheid van ongeveer 10 Km/u, das 6 minuut per kilometer. Kortom een heerlijke ontspannen duurloop zoals die hoort. Meestal heb ik de neiging om te snel te gaan maar vandaag kon ik me goed inhouden en het liep fantastisch. Da's dus zeker voor herhaling vatbaar. Komende week de laatste sessie van de beginnersclinic en dan is de woensdag ook weer beschikbaar. Kijken wat de komende week brengt voor het schema. Maar als ik deze training doortrek dan moet de 21,1 km over 5 weken geen probleem zijn als ik me maar in kan houden en niet te snel van start ga. Mar ik heb nog een paar weken om te trainen en als het gaat zoals gisteravond heb ik goede hoop.

Geen opmerkingen: