maandag 13 oktober 2008

Schrikken.....Daar wordt je stil van.

Schrikken, want ja dat was het wel even. 2 oktober j.l. liep SV Frieslandlid Dirk Kikstra (40) uit St. Annaparochie zijn naar huis. Hij was aan het trainen voor de Berenloop. Hij liep tussen Marssum en Beetgummermolen op weg naar huis. Hij liep keurig op het fietspad zoals wij, lopers, dat eigenlijk het liefste doen . Want op het fietspad is het veilig. Plots was daar een auto die zo nodig andere auto's in moest halen. Tijdens deze actie verloor de bestuurdster de macht over het stuur en reed hierdoor het fietspad op. De bestuurdster kon Dirk niet meer ontwijken en reed hem vol aan. Dirk was dusdanig gewond dat hij met de traumahelikopter naar Groningen vervoerd moest worden. Afgelopen woensdag 8 oktober is Dirk aan zijn verwondingen overleden. Dirk laat een vrouw en 3 kinderen achter.
Ik weet niet goed wat ik moet zeggen ik ben er erg van geschrokken en ben er stil van. Regelmatig loop ik ook over de fietspaden langs drukke autowegen. En zoals je ziet zit een ongeluk in een heel klein hoekje. Zo liep ik gister (zondag 12 oktober) de mar weer eens om en dan loop je ook over wegen waar auto's je op een behoorlijke snelheid voorbij rijden. Dan loop je wel te denken aan alles wat je achterlaat mocht zo'n bestuurder net als bij Dirk de macht over het stuur verliezen en jij net op het verkeerde moment op die verkeerde plek bent. Thuis gekomen heb ik mijn gezin nog eens goed bekeken. Ik wilde ze allemaal wel een dikke knuffel geven alleen zou dat niet gewaardeerd worden met mijn zweterige lijf. Dus heb ik ze allemaal weer eens goed in me opgenomen, mijn vrouw, mijn kinderen en ik heb besloten dat ik die nog lang niet kwijt wil (en zij mij ook niet). Ik ben van plan nog lang op deze aardkloot rond te blijven rennen. Maar ik denk dat Dirk dat ook van plan was. Het leven is oneerlijk.

Heel veel sterkte toegewenst aan de vrouw en kinderen van Dirk.

Geen opmerkingen: