zondag 30 maart 2008

Als een puzzel.....

Vandaag is het druk druk druk....De hele dag visite. Allemaal ivm de 6e verjaardag van Hessel. Maar gisteren was er wel tijd en ruimte voor de laatste lange duurloop van het schema. 25 kilometers moesten er afgelegd worden. En al een tijdje begin je te denken dat de marathon veel te vroeg komt. Maar een schema is er natuurlijk niet voor niets. Een schema is er voor om je gedurende een bepaalde periode klaar te stomen voor een zogenaamd PIEK moment. En daar horen ook de pijntjes bij die ik gister heb omschreven. Last van de rechterknie daar begon het mee, daarna de onderbuik en als laatste de linkerheup. Vandaag kwam daar nog de linkerknie bij.....Ik lijk wel een wrak. Geen paniek wat ik voel zijn de zogenaamde "Marathon pijntjes" en die horen er helemaal bij, volledig normaal dus. Het gaat vanzelf weer over op het moment dat het startschot klinkt en ik onderweg ga voor de 42,2 Km. Dus niet te veel aandacht aan schenken. Maar gisteren dus 25 kilometer. Ik heb de route van de Slach om e Mar gekozen. Gevoelsmatig slofte ik over het wegdek. Het asfalt gleed tergend langzaam onder mijn voeten door, althans dat zei mijn gevoel. De techniek zei echter heel wat anders. Volgens mijn klokje (Polar RS200 SD) gaat het in een tempo van 10,8 a 11 Km/u. Veel te snel dus voor een duurloop. Maar als ik nog trager loop voelt het alsof ik wandel. Dus ik besluit om maar lekker door te hobbelen in een iets verlaagder tempo (10,6 km/u) . Onderweg gaat het lekker en het tempo kan ik ook lekker vasthouden. Dit is tenslotte ook mijn tempo wat ik moet lopen om de marathon binnen de 4 uur af te leggen. Komt het dan nu eindelijk goed? Vallen de puzzelstukjes in elkaar? Komen dan nu alle uren en kilometers terug naar mij? Het lijkt er wel op. Dat is dus een uitgekiend schema. gaandeweg denken dat het niet goed komt en op het einde van de rit valt alles samen. De 25 kilometer gingen soepel de poepel. Lekker gelopen in een gemiddeld tempo van 10,6 km/u zonder problemen. En dat geeft de hardloper weer moed, ondanks de pijntjes die de laatste weken de kop op steken.

Vandaag moest ik 10 Km herstelloop. Nou die heb ik in de huis wel gelopen. Heen en weer tussen de keuken en de kamer met koffie, taart, drankjes en hapjes. Dus door alle drukte geen tijd gehad om te herstellopen.

Totaal gelopen deze duurloop: 25,00 K
Totaal tot nu toe: 711,41 Km

Geen opmerkingen: