maandag 17 maart 2008

Dokkum Bonifatiusloop 2008

Zaterdag de 7e editie van de Dokkum Bonifatiusloop. Wat een fantastische dag is het geworden, mooi weer, prachtige entourage en vele blije deelnemers. Totaal aantal deelnemers 468...Bijna net zo veel als vorig jaar. Ik heb besloten om toch maar te lopen...De 7 Km uiteraard. Vrijdagavond de fitness en die voel ik nog wel in de spiertjes, vooral in de borstspieren. Maar goed lopen doe je met de benen....Als een haas ben ik er vandoor gegaan in mijn slipstream Egbert van Reenen. In een tempo van boven de 14 km/h hebben we samen de eerste 3 a 4 km afgelegd. Daarna moest ik Egbert laten gaan, ik kon het moordende tempo niet bijbenen. Zal ook wel te maken hebben met de duurtrainingen, waar je niet echt sneller van wordt. Met een gemiddelde van 13,2 Km/h en een eindtijd van 31:44 was ik meer dan tevreden. Niet zo snel als vorig jaar maar wel goed genoeg. Aan de finish kwam ik Alex ook nog tegen. Hij stond daar foto's te maken. Deze kreeg ik toegestuurd. Hij is gemaakt op de laatste 100 meter, ik probeer nog even gas te geven.....

1 opmerking:

Bootsma zei

Mar sân? Gjin heale? Hast grut gelyk. De heale foel my wat ôf. It wie de earste, mar toch. Noch hurder traine dus.