maandag 24 maart 2008

Polar RS 200 SD needs Duracell....

Daar ging ik dan. Zaterdag 22 MAART 2008. De Saucony's weer aan en hup naar buiten. Een lange duurloop. Ik was een beetje in dubio wat ik zou doen. Ik heb een week gemist door de griep maar die week heb ik vorige week gedaan. Mis ik dus nog steeds een week, alleen zal ik dan deze week(duurloop 22 Km) gewoon doorgaan of vorige week(duurloop 29 Km) overdoen en deze week laten vervallen? Of moet ik toch een combinatie van deze 2 weken doen? Allemaal vragen waar ik, op het moment van vertrek nog steeds geen antwoord op had. Misschien kon ik de geest leeg maken en onderweg het juiste antwoord vinden. Helaas, helaas daar ben ik niet aan toe gekomen. Onze good old Piet Paulusma had het al voorspeld. Witte paasdagen. Tja en meestal heeft Piet het bij slecht weer aan het juiste eind. Zo ook deze keer. Het waaide al behoorlijk en onderweg vielen de sneeuwbuien al behoorlijk uit de lucht. Een witte kerst hebben we al een paar jaar niet meer gehad, maar een witte paas kan ik me niet herinneren.....In ieder geval, ik had storingsdienst en moest dus niet te ver van huis. Dat betekende wat rondom Burgum rondcirkelen. Eerst maar eens op naar Klein Zwisterland. Daarna doorgelopen richting de Tike. Via de N356 weer terug naar Burgum. Onder aan de brug begon ik al te twijfelen doorlopen naar Quatrebras of afslaan en naar huis. Ik was inmiddels al koud (door de sneeuw) en heel veel zin in doorlopen had ik niet. Het gevaar van rondjes lopen vlakbij huis is de verleiding om eerder te stoppen met de training. Ik ben dus maar afgeslagen en langs het gemeentehuis, de klein Poeisz op naar huis.

Totaal afgelegd 16,26 Km..Het is geen van 2-en geworden dus. Paasmaandag maar weer proberen.

PAASMAANDAG

De uitbouw thuis is wel klaar, er moeten nog wat kleine dingen gedaan worden maar het grote deel is af. Het gekke is dat Aicko (ons puppie) het kennelijk heel lekker vind om op het beton te plassen. Het is tijd dat er dus tijdelijk een stukje vinyl op komt. Vanmorgen dus maar naar Leeuwarden naar de Centrale om bij Leen Bakker een couponnetje te kopen. Ik had de uitbouw opgemeten en had aan een stukje van 3 meter bij 3 meter genoeg. Er lag een heel mooi restantje van 3 bij 4 meter. Dat was precies goed. Inpakken en wegwezen maar. Thuis gekomen ik het vinyl uitrollen in de uitbouw.

HUH

Hoe kan dat nou het is te kort.???????????????? Ik de meetlint erbij gepakt en opmeten die hap. Ja hoor 2 meter 40....60 centimeter te kort. Gadsie ik bellen met Leen Bakker. Ja sorry meneer komt u hier maar heen dan lossen we het op. Ik het vinyl weer op de rol gedraaid in de auto en hup weer naar Leeuwarden. Nou ik werd op zich prma geholpen maar ik baalde wel enorm. Ik wilde nog lopen vanmiddag maar goed. Als genoegdoening kreeg ik een stuk van de rol voor de prijs van de coupon. Eindelijk, een stuk van 3 bij 4. Nou die heb ik er thuis in gemaakt en VOILA....Mooi hoor, lijkt heel mooi. Snel de schoenen aan en rennen.....Zaterdag al bijna 17 gedaan dus vandaag maar even kijken wat ik ga lopen. Zelf dacht ik om zo'n 20 Km of 22 Km te gaan lopen. Op naar Tytjerk en dan via de Rijkstraatweg weer op naar Burgum. Regelmatig check ik mijn snelheid op mijn Polar RS200 SD. Deze geeft de snelheid afstand e.d. aan. Zo ook nu. Tytjerk voor bij op naar Hurdegaryp en......What the Fuck.....Snelheid 0....Ik sta echt niet stil. Ja hoor het is mijn lucky day vandaag... Eerst het Vinyl en nou de batterij van de footpod (snelheidsmeter op de schoen) leeg. Geen snelheid en geen afstand.....DAMN.......Voortaan maar weer Duracell erin, gaat toch echt langer mee....
Met google Earth heb ik de afstand maar even gemeten.....
Totaal vandaag: 19,88 Km (volgens Google Earth)
Zaterdag : 16,26 Km (volgens Polar)
Totaal to nu toe: 663,77





Geen opmerkingen: